Ja!

Landsdækkende kampagne den 13. november 2012 for De Frie Grundskoler.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
14.11.12

De Frie Grundskoler er som bekendt gået sammen om en kampagne dette efterår som bringes i landets største aviser.

Tirsdag den 13. november var den 3. annonce i dagbladene med overskriften "Ja!"

Teksten fra annoncen lyder sådan:

Ja!

Den danske grundskole kan måle sig blandt verdens bedste og bygger på stolte nordiske værdier. Alligevel tales der mest om alle manglerne. Lærere, ledere, elever og forældre skældes på skift ud og får skylden for det ene og det andet. Det forstår vi faktisk ikke. Hvorfor taler vi ikke mere om alt det, som faktisk fungerer - og om, hvordan vi kan få mere af det? Det er næppe gået hen over hovedet på nogen, at riget fattes penge, samtidig med at udfordringerne ikke er blevet mindre. Så vi har mere end nogensinde før brug for at bakke hinanden op og lade alt det, vi gør godt, drive os videre frem. Vi vil gerne begynde ved at rose vores kolleger i folkeskolen for at have skabt en af verdens bedste skoler. Og måske lidt udansk også os selv for den indsats, vi sammen med folkeskolen leverer i den danske grundskole.

De Frie Grundskoler
- en del af den danske grundskole

Se mere om kampagnen og om »lektier til forældrene« på <link http: www.facebook.com>www.facebook.com/defriegrundskoler