Kommunale valgpakker på vej til din skole

Den kommunale valgkamp står for døren, og skoleområdet bliver et varmt emne op til kommunalvalget d. 21. november. Brug din friskole til at sætte vigtige lokale emner på dagsordenen.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Administration , Pædagogik & skoleliv , Presse & politik
13.09.17

I år er det 10-året for kommunalreformen og byrådene har aldrig haft større indflydelse på vitale politiske samfundsområder som blandt andet skoleområdet. Der er sket meget på skoleområdet på de 10 år.

En ny undersøgelse slog for nyligt fast, at skoleområdet er et af de vigtigste emner for vælgernes stemme til valget.

Medierne, forældre, embedsmænd, byrådsmedlemmer og borgmestre er optagede af, hvordan vi laver den bedste skole lokalt, får styrket sammenhængen mellem by og land, skabt en skole, hvor der er plads til alle – til forskellighed og til at have frihed til at tilrettelægge en skoledag, som gavner børnene og familierne.

Skolen vedrører os alle sammen – på tværs af partiskel
I den kommende tid vil Dansk Friskoleforening sende kommunale valgpakker ud med fortællinger om skolerne, analyser, tal og statistikker om friskolerne, elevsammensætninger og hvordan den lokale folkeskole arbejder sammen med den lokale friskole.

Vi håber, at mange friskoler vil gå i dialog med lokalpolitikere ved at invitere til vælgermøder m.v. Valgpakkerne er tænkt som en hjælp til den indsats og bliver sendt til skolerne i løbet af næste uge (uge 38).

Se i <link https: www.youtube.com external-link-new-window internal-link>denne video Peter Bendix Pedersen, formand for Dansk Friskoleforening, fortælle om hvorfor det er vigtigt, at også skolerne tager del i den kommende valgkamp.