Lilleskolernes Sammenslutning inviterer til symposiet 'VIDEN OM BARNET' den 6. juni

Lilleskolernes Sammenslutning inviterer til symposiet VIDEN OM BARNET på Torsdag den 6. juni kl. 13.30 – 18.00 på Vartov i København. Deltagelse er gratis.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
03.06.19

Hvad er det for et barn, der i dag er genstand såvel som mål for voksnes pædagogiske bestræbelser - i hjem, institution og samfund?

Med en række debattører stilles der "skarpt på 'barnet' som både centrum og genstand for voksnes ambitioner, forestillinger og intentioner - i hjem, institution og samfund - og hvordan koncepter og metoder, idealer og ideologier sniger sig ind i og præger viden om og tilgange til barnet."

HOVEDDEBATTØRERNE ER:
Sine Grumløse (lektor, Københavns Professionshøjskole)
Mari Pettersvold (sociolog, førstelektor og doktorgradsstipendiat ved Høgskolen i Vestfold, Norge)
Carsten Jessen (professor emeritus, DPU)
Sofie Rosengaard (ph.d., Københavns Universitet og ansat ved BUPL)
Maria Øksnes (professor i pædagogik, NTNU, Norge)
Jeppe Bundsgaard (professor MSO, DPU)

Læs det fulde program her.