Livetransmission fra Afrika til din morgensamling

Nedtælling til live-indvielse af Tamalas brønd på torsdag den 26. januar kl. 08.00.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Presse & politik
24.01.17

Frem til sommerferien 2017 har Dansk Friskoleforening sammen med Folkekirkens Nødhjælp og Danmarks Kirkelige Mediecenter sat sig for at samle penge ind til vandbrønde i det østlige Afrika, som er hårdt plaget af forurenede vandkilder kombineret med tørke. For få tusind kroner kan lokale samarbejdspartnere bygge solide vandbrønde, som gør en kæmpe forskel.

Vis indvielsen til morgensamlingen torsdag
Torsdag morgen - den 26. januar kan du via <link https: www.facebook.com danskfriskoleforening external-link-new-window internal-link>Dansk Friskoleforenings facebookside se »live-transmissionen« af indvielsen af Tamalas brønd.

Det nytter!
I friskoleverdenen er vi vant til at samle penge ind, og der er god brug for midlerne til at lave den bedste skole for eleverne. Men, det er også vigtigt at kigge ud i verden og lære eleverne, at vi er født ind i en priviligeret verden, som ikke er alle forundt.

På Kolding Friskole, Druestrup Friskole og Den frie Hestehaveskole har de netop afsluttet indsamlinger med skolens elever som medarrangør. Det gav et flot overskud på 30.000 kr. Lærerne beretter om elever, der har løftet i flok og er blevet klogere på fattigdomscirkler, nødhjælpspolitik og livet for børn i udviklingslandene.

Din skole kan også være med
Læs mere og <link http: www.friskoler.dk kampagner rent-vand-i-afrika-laering-og-indsamling external-link-new-window internal-link>tilmeld jer indsamlingen her. Her finder du også grydeklart materiale til fri afbenyttelse.

Kampagnen bruger Sigurd Barrett og tøjfigurerne Topper og Snapper til at fortælle historien om vandmangel. De kendte figurer gør formidlingen let.

Maren Skotte, Friskolernes HUs