Må vi åbne vinduet?

Landsdækkende kampagne den 9. november 2012 for De Frie Grundskoler.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
09.11.12

Fredag den 9. november 2012 appellerer De Frie Grundskoler til, at vi i den danske grunskole bliver bedre til at lære af hinanden på baggrund af en ægte respekt for det arbejde, der laves i både folkeskolen og De Frie Grundskoler.

Det sker med den landsdækkende annonce "Må vi åbne vinduet?", som man kan læse i Politiken, Berlingske, Jyllands-Posten, Fyens Stiftstidende, Jydske Vestkysten og Nordjyske Stiftstidende.

Teksten fra dagens annonce lyder:

Må vi åbne vinduet?

Alle leder efter svarene på de mange spørgsmål, der stilles om fremtiden. Hvordan skal vi kunne beholde vores velfærd? Hvordan skal vi komme igennem krisen? Hvem skal sikre os en bæredygtig vækst? Svaret er egentlig meget simpelt - det skal vores børn og unge. Det er dem, som skal have kompetencerne, kreativiteten og den menneskelige indsigt til at finde løsningerne. Derfor er mange politikere, uddannelsesforskere og skoleledere rejst ud i verden for at blive inspireret af, hvordan man gør det i eksempelvis Singapore, Canada og Finland. Men lad os også åbne vinduet mod Danmark og blive inspireret af hinanden. For vi har faktisk mange af svarene herhjemme. For eksempel har børne- og undervisningsminister Christine Antorini lanceret "Ny Nordisk Skole". De Frie Grundskoler glæder sig til at være med til at bringe denne ambition fra ord til handling og til at udfordre alle børn til at blive så dygtige, de kan.

De Frie Grundskoler
- en del af den danske grundskole

Bland dig på <link http: www.facebook.com defriegrundskoler>www.facebook.com/defriegrundskoler

Ring eller skriv til Maren Skotte, Friskolernes Kontor,hvis du vil vide mere om kampagnen eller ønsker at indrykke en eller flere af de lokale annoncer, som er lavet i forbindelse med kampagnen. <link>maren@friskoler.dk, 20498503.