Ny leder af Friskolernes Kontor

Der er ansat en ny leder af Friskolernes Kontor med tiltrædelse pr. 1. august 2013.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
18.03.13

Dansk Friskoleforening har ansat Søren Stein Brinck som ny leder af Friskolernes Kontor. Han tiltræder stillingen pr. 1. august 2013.

Søren er 40 år og kommer fra et job som forretningsfører på Vejle Idrætsefterskole og Vejle Idrætshøjskole. Han har tidligere været forstander og forretningsfører på Idrætshøjskolen i Sønderborg. Søren er bankuddannet, men har valgt en lidt utraditionel vej og har således i mange år haft sin gang på de frie skoler. Begge dele vil være en rigtig god ballast i rollen som leder af Friskolernes Kontor.

Privat er Søren gift med Marieke Brinck, der er underviser på UC Lillebælt. Familien tæller desuden tre børn i skolealderen. Ud over familielivet har sport altid fyldt meget i Sørens liv. Han har blandt andet været landsholdsspiller i volleyball.

Den første officielle opgave, som Søren deltager i, er foreningens landsmøde den 4. - 5. maj på Vingsted hotel & konferencecenter. Der er desuden lagt en plan for, hvordan vi sikrer os, at Søren, når han påbegynder arbejdet pr. 1. august, er så godt forberedt som muligt til at indgå i samarbejdet med medarbejderne på Friskolernes Kontor, vores medlemsskoler og vores øvrige samarbejdspartnere.

Vi byder Søren varmt velkommen og ser frem til et godt og frugtbart samarbejde.

På foreningens vegne

Ebbe Lilliendal
Landsformand

<link fileadmin user_upload nyheder jan-marts_13 nysekretariatsleder13.pdf download file>Hent brevet angående ny kontorleder som pdf