Ny overenskomst indgået med HK

Den første tiltrædelsesoverenskomst mellem HK/Privat og Aftaleenheden (herunder Dansk Friskoleforening) er nu indgået.
Af: Peter Højgaard Pedersen og Michael Buch Kristensen, Friskolernes Hus
02.05.19

Overenskomsten omfatter kontorpersonale, der helt eller overvejende er beskæftiget med administrativt arbejde og ansat ved frie grundskoler og private gymnasier.

Det er vores håb, at overenskomsten vil blive modtaget positivt af såvel skolerne (ledelser og bestyrelser) som af medarbejderne, således at en tiltrædelse vil blive overvejet.

Skoler kan tiltræde overenskomsten ved, at skolens bestyrelse fremsender en underskrevet fuldmagt vedrørende tilslutning til overenskomsten til foreningen. Tilslutningsdokumentet findes HER.

Overenskomsten trådte i kraft pr. 1. april 2019 og er gældende i en 2-årig periode indtil den 31. marts 2021.

Så snart overenskomsten foreligger på tryk, vil den blive fremsendt direkte til skolerne og vil indtil da kunne findes HER.

De skoler, der har været tilsluttet Overenskomsten mellem Lilleskolernes Sammenslutning og HK/Privat, vil få direkte besked omkring overgangen til den nye overenskomst.

For spørgsmål vedrørende overenskomsten kontakt – Peter Højgaard Pedersen eller Michael Buch Kristensen fra Friskolernes Hus.