Nye ansigter på Friskolernes Kontor

To nye konsulenter er nu ansat.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
03.07.13

På Friskolernes Kontor er der nu truffet afgørelse om at ansætte to nye konsulenter.

Som konsulent på fuld tid har Dansk Friskoleforening ansat Ole Carl Petersen. Ole har været skoleleder på Vejle Friskole i lidt over 18 år, herfra kender han både den administrative, personalemæssige og pædagogiske hverdag på friskolen og har kompetencer og viden, der helt sikkert er en god ballast i det fremtidige konsulentarbejde på Friskolernes Kontor. Ole tiltræder gradvist hen over månederne august og september.

Foreningens mangeårige konsulent Ole Mikkelsen er på en seniorordning, som betyder en nedsat ugentlig arbejdstid, og for at sikre den mest optimale overgang har foreningen valgt at ansætte Tove Dohn på halv tid fra august 2013. Tove er i dag sekretær på flere friskoler i det midt- og vestjyske, og hun har medvirket som instruktør på en række af Dansk Friskoleforenings kurser for sekretærer og for nye skoler.

Kontorets rådgivning står centralt
Landsformand Ebbe Lilliendal glæder sig over, at brikkerne omkring kontorets ansatte således er faldet på plads. »Det er vigtigt for vores medlemsskoler at vide, at de kan få den hjælp, de har brug for, når de kontakter Friskolernes Kontor. Når der sker udskiftninger, er der derfor nogle vigtige brikker, som har skullet falde på plads. Det er sket nu, og jeg glæder mig også over den måde kontorets kommende sekretariatsleder Søren Brinck målrettet har bidraget til denne proces. Det tegner godt for den samlede medarbejderstab«, siger Ebbe Lilliendal.

Tove Dohn og Ole Carl Petersen kommer til at indgå i den samlede stab på kontoret sammen med Anne Simonsen, Rita Christoffersen, Maren Skotte, Birte Gam Jensen, Troels Midtgaard, Søren Brinck og Ole Mikkelsen. <link internal-link internal link in current>Se alle ansatte på Friskolernes Kontor.