Se med, når Magasinets FRISKOLENs Unge Stemmer-redaktion slippes løs til folkemøde på Bornholm!

Otte elever fra 8. klasse på Al-Hikma Skolen i København og Enghaveskolen ved Faaborg får de næste dage hele folkemødet som deres arbejdsplads. Udover at producere til deres egen WEBDOK i magasinet FRISKOLENs app, lave interview og foto/videoreportager, skal de også 'passe' FRISKOLERNEs Instagram-konto!
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Presse & politik , Magasinet Friskolen
13.06.19

UNGE STEMMER-redaktionen producerer WEBDOKS, VLOGS OG INSTAGRAM!
Forud har eleverne, sammen med deres klassekammerater, gennemgået et journalistisk forløb ved Magasinet FRISKOLENs redaktør, Per Ølholm.
De næste tre dage arbejder Unge Stemmer med at overskride egne grænser, og omsætte det, de har lært i det journalistiske forløb til praksis.

Interviews, 'behind the scenes' og stemninger fra klippeøen
Unge Stemmer ankom allerede tirsdag til folkemødet, og blev også selv udsat for journalisternes mikrofoner da TV2 Fyn fulgte i hælene på juniorreporterne.
Se, hvad der skete, de pludselig stødte ind i Annette Heick og Hella Joof på én gang.

Følg de unge journalister her og på Instagram - #friskolerne.

HENT DEN GRATIS APP til magasinet FRISKOLEN!

Iphone: https://apps.apple.com/us/app/magasinet-friskolen/id1229094151
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.friskolen.areader&hl=en

FRISKOLERNEs deltagelse på folkemødet 2019
Se her, hvor FRISKOLERNE ellers er at finde på årets folkemøde, hvor vi igen i år medinitiativtager til Ungdomshøjen - se hele programmet for Ungdomshøjen.