Selvevaluering på friskolerne

Evalueringsmodel er nu godkendt
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
12.09.12

Dansk Friskoleforening har fået godkendt en selvevalueringsmodel til brug for de friskoler, hvor forældrekreds og bestyrelse har besluttet, at tilsynet med undervisningen føres ved selvevaluering.

De frie grundskoleforeninger kan indstille evalueringsmodeller til godkendelse i Ministeriet for Børn og Undervisning. Dansk Friskoleforenings evalueringsmodel er godkendt pr. september 2012.

Friskoler, der vælger selvevaluering, skal offentliggøre resultaterne af selvevalueringen og opfølgningsplaner på skolens hjemmeside.

<link internal-link internal link in current>Se evalueringsmodel for selvevaluering på friskolerne.

<link internal-link internal link in current>Se mere om forskellen på at vælge selvevaluering eller certificerede tilsynsførende.

Få mere information om den godkendte selvevalueringsmodel hos Troels Midtgaard, Friskolernes Kontor, <link>troels@friskoler.dk eller 62613013