Seminar: I skole med Grundtvig - 13.-14. september 2019

Hvad nu, hvis Grundtvig har ret i, at mennesket ikke er et ’hvad’, men et ’hvem’? Og hvad hvis han også har ret i, at fremtiden aldrig helt er til at forudsige og kontrollere? Hvordan skal vi så lave skole? Tag med 'Grundtvig i skole' den 13.-14. september 2019 på Askov Højskole, og mød blandt andet Mette Sanggaard Schultz, Keld Skovmand og Peter Bendix Pedersen.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
28.03.19

Grundtvigsk Forum inviterer lærere og skolefolk til et grundtvigsk højskoleophold, hvor du kan blive klogere på, om umulige løsninger nogle gange kan være de mest fornuftige:

"Vi dykker dybere ned i Grundtvigs tanker om menneske, skole og liv og forholder os til tankerne med vores nutidige briller. Vi vil ikke kun få et greb om, hvad Grundtvigs egne skoletanker gik ud på og hvad ’den grundtvigske skoletradition’ er for noget. Vi vil også sætte ’det grundtvigske’ til diskussion i forhold til skolen anno 2019: Hvordan skal det formuleres i dag? Hvor er der gods at hente, hvad må kasseres eller formuleres på ny? Ideen er altså ikke at lade Grundtvig give svaret på, hvordan vi skal drive skole i dag, men at lade de grundtvigske skoletanker åbne sig for en aktuel diskussion af skolen."

Det todages-seminar 'I skole med Grundtvig' afholdes den 13.-14. september 2019 på Askov Højskole, og er blevet til på baggrund af en voksende efterspørgsel blandt fri- og efterskoler efter 'det grundtvigske' og efter at kunne forklare fx forældre eller elever, hvad det vil sige at stå på et grundtvig-koldsk grundlag.

Læs mere om seminaret