Søg støtte til kurser og efteruddannelse

Som ansat på en friskole, og således omfattet af aftaler og overenskomster i den statslige sektor, kan du søge om individuel støtte til din efteruddannelse.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
16.05.19

I september 2019 åbner Den Statslige Kompetencefond for ansøgninger om støtte til individuel kompetenceudvikling.

Den Statslige Kompetencefond råder over i alt 172 mio. kroner, der over to år skal omsættes til kurser, efteruddannelse mv. for statens ansatte.

Fra fonden kan der søges op til 25.000 kr. pr. år pr. ansøger.

Krav og ansøgning
Der kan søges om støtte til fx kursusgebyrer, undervisningsmaterialer, ophold mm., under forudsætning af, at arbejdspladsen også har udgifter forbundet dermed.

Ansøgningen sker via et digitalt ansøgningsskema, som først er klar senere på året.

Forbehold for ændringer
Aftalen, som fonden indgår i, er en del af overenskomsten for 2018-2021. Da aftalen ikke er endeligt på plads, kan der forekomme ændringer i vilkårene.

Du kan læse mere om mulighederne og vilkårene for at søge HER