Tilbud om at deltage i »Skolernes Skakdag«

Fredag i uge 6 2012 er det «Skolernes Skakdag« i Danmark. Din skole kan også være med til en dag i hjernegymnastikken tegn.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
03.11.11

Skolernes Skakdag bliver afholdt den 10. februar 2012 og er arrangeret af Dansk Skoleskak. I 2012 kan 50 skoler i Syd-, Vest- og Nordjylland deltage i Skolernes Skakdag. Skoleskakaktiviteterne på skolerne bliver organiseret og faciliteret af 150 lokale aktivitetsledere støttet af en koordinator

Du kan ansøge om deltagelse via <link>skakdag@skakdag.dk - se også <link http: www.skoleskak.dk skakdag external-link-new-window>skoleskak.dk/skakdag. Med Skolernes Skakdag sættes der fokus på koncentration, læring, fordybelse og tålmodighed

Skolernes Skakdag er et nyskabende projekt, der så dagens lys første gang i 2011. Hensigten er at opstarte en ny tradition – nemlig en årlig Skolernes Skakdag. Målet er, at 35.000 elever deltager i projektet fra 2012-2014, og at det i fremtiden skal være en tilbagevendende tradition på skolerne.

Skakmaterialer til en værdi af 16.000 kr. til hver skole

Dagen byder blandt andet på den sociale skakform actionskak, der inkluderer lærere og elever uanset kendskab til skakspillet. Hver tilmeldt skole modtager skakmaterialer, aktivitetslederkursus, råd, vejledning, præmier og diplom til en værdi af 16.000 kr. pr. skole.

På dagen vil der være mulighed for en stribe forskellige aktiviteter som: skoleskakfilm, skakspillets historie, gennemgang af brikkernes funktion, turnering i bondeskak eller skoleskakturnering, præmier til alle, fælles foto mv. <link fileadmin user_upload nyheder nov-dec_2011 skolernes_skakdag_2012_aktivitetsprogram.pdf download>Se hele aktivitetsprogrammet.

Hvis du vil vide mere om Skolernes Skakdag, kan du kontakte Tine Kamper Holbøll (projektmedarbejder), 24255344, <link>tine@skoleskak.dk. <link fileadmin user_upload nyheder nov-dec_2011 prm_skolernes_skakdag_111027.pdf download>Se pressemeddelelsen fra Dansk Skoleskak.