Vedrørende sundhedsforsikring

Af: Malene Lund Smidt, Friskolernes Hus
09.05.19

FRISKOLERNE har modtaget følgende skrivelse fra Willis Towers Watson:

”I samarbejde med jeres Foreninger, har Willis Towers Watson netop forhandlet en ny aftale om Sundhedsforsikring på plads, som træder i kraft den 1. juni 2019.

Baggrunden herfor er en markant præmiestigning i Mølholm (fra 2.450 kr. til 3.299 kr.)

På alle væsentlige parametre i aftalen er ydelserne de samme.

Den nye aftale er forhandlet på plads med Dansk Sundhedssikring (DSS) og har en årlig præmie på 2.495 kr., med præmiegaranti de næste to år og en maxstigning på 10 % i år tre. Denne nye aftale kan benyttes af samtlige medarbejdere på skolen, det vil sige også jeres Lærer og pædagoger (indenfor overenskomst).

Ægtefælle / samlever koster årligt 2.495 kr.

Frivillig børnedækning koster årligt: 700 kr. (samlet pris for alle børn under 21 år)

Willis Towers Watson sender informationsbreve til alle berørte medarbejdere via Skolens sekretær, som bedes videreformidle dette. Hører I ikke yderligere fra os, er det fordi vi ikke har registreret medarbejdere på jeres skole som værende omfattet i Mølholm.

Der kan være medarbejdere (samt evt. ægtefæller / samlevere) som har tilmeldt sig direkte i Sundhedsforsikringen i Mølholm, uden om Willis Towers Watson, og vi skal derfor gøre opmærksom på at vi alene sender jer information om de medarbejdere som er tilmeldt via os. Medarbejdere som har tilmeldt sig uden om os, har vi ikke noget kendskab til, og derfor skal de selv sørge for at blive tilmeldt i DSS.

Hvis I har spørgsmål så kontakt venligst Lone Irring Thomsen på LoneIrring.Thomsen(at)WillisTowersWatson.com".