fjern søgeboks
Frihed til forskellighed
kids playing

Årsberetning 2016 er på vej til din dør!

Dansk Friskoleforenings årsberetning sendes i disse dage ud til alle medlemsskoler. Årsberetningen er den formelle indkaldelse til generalforsamlingen den 22. april 2017, men årsberetningen er også meget andet.

Forsmag på landsmødeprogrammet
Foruden styrelsens skriftlige beretning om den politiske interessevaretagelse, får du også en smagsprøve på landsmødeprogrammet. Du kan bl.a. læse om de seks saloner - fra fremtidsforsker Anne Skares salon om »10 egenskaber, fremtidens børn ikke kan undvære« til en såkaldt »frirumsdebat« om børns digitale dannelse.

Vincent Hendricks holder oplæg ved landsmødet i år, og i årsberetningen kan du læse et interview med ham, hvor han udfolder sine teser om den relationelle sandhed. »Hvis vi er i tvivl om, hvad vi skal mene og ikke har stærke meninger selv, så har vi en tendens til at se på nettet, hvad andre gør og kopierer den adfærd. Dele de samme posts, upvote de same holdninger, like de samme kommentarer. Fordi vi tror, at andre er bedre oplyste end os selv«, siger Vincent Hendricks.

Om prioriteringer og om ikke at vælte omkuld af nye trends
I årsberetningen kan du også læse et interview med undervisningsminister Merete Riisager, der opfordrer friskolerne til at stå fast - og »ikke lade jer blæse omkuld af smarte trends«. Du kan også møde familien Klit fra Klim, der trods et beskedent budget har prioriteret, at deres børn skal gå på den lokale friskole.

Flere og flere friskoler etablerer daginstitutioner, og i årsberetningen kan du derfor også læse om Feldborg Friskoles børnehave. Souschef og leder af børnehaven Tina Hoelgaard Johansen opfordrer andre skoler til at etablere børnehave »Gør det! Det er hårdt og tager lang tid. Men der er så mange fordele ved at have en daginstitution under samme tag og ledelse«.

Årsberetningen klæder dig også på med statistik om elevudvikling, skolepenge, specialundervisning, lønninger etc.

Så glæd dig til Dansk Friskoleforenings årsberetning 2016!

Tilmeld dig nyhedsagenterne

Nyhedsagenter:

Ønsker du at redigere din nyhedsagent? Tryk her!

Tilmeld nyhedsbrev

FRISKOLERNE udgiver i alt tre nyhedsbreve, SkoleNyt, KursusNyt og InternationaltNyt. Ved at tilmelde dig accepterer du vores privatlivspolitik.

Ja, tak. Send mig følgende nyhedsbreve:

Hvad er du interesseret i?

Hele skolens forening!

I FRISKOLERNE er både ansatte, skolekredsmedlemmer og forældre automatisk medlemmer af foreningen gennem skolen. Ring til os, hvis du har brug for at løfte en sag politisk, eller hvis du har brug for konkret rådgivning.

FRISKOLERNE

og Friskolernes Hus