Al Hilal Skolen imod generaliseringer

Al Hilal Skolen - imod generaliseringer

Al-Hilal Skolen i København med cirka 200 elever, der har rødder i 12 forskellige lande, har lavet en lille film som et indspark i debatten om »de muslimske friskoler«.

Der er tale om en fiktionsfilm, som tager livtag med nogle af de fordomme, der florerer. Filmen er alene Al-Hilal Skolens indspark i debatten. De taler på egne vegne og dermed ikke for alle friskoler med muslimsk værdigrundlag.

Husk at se filmen til ende, så du får elevernes ønsker for fremtiden med.

Lærere og elever skriver om filmen:

»Som et bidrag til debatten om friskoler med muslimske værdier har lærerne og eleverne på Al Hilal Skolen i København lavet denne lille fiktionsfilm. De ønsker at gøre op med nogle af de fodomme og generaliseringer, der hersker.

Denne film er lavet med hjerte og kant. Det er ikke en kampagne, men et selvironisk og oplysende smil fra alle os på Al-Hilal Skolen til os alle sammen«