Globalt udsyn

Styrk elevernes interkulturelle kompetencer

Giv jeres elever øget globalt udsyn og styrk sprog- og interkulturelle kompetencer med udveksling og internationalt samarbejde.

FRISKOLERNE kan hjælpe jer med at komme i gang med et internationalt udvekslingsarbejde, hvad enten det handler om at etablere kontakt til udenlandske skoler eller ansattes efteruddannelse i form af kurser og job-shadowing.

Uanset om I ønsker en venskabsklasse til online samarbejder, en mere klimavenlig lejrskole, kulturudveksling eller at øge jeres fokus på fremmedsprog, så er de interkulturelle kompetencer med til at styrke og udvikle både elever og ansattes globale udsyn.

FRISKOLERNEs Erasmus+ akkreditering

FRISKOLERNE er akkrediteret til Erasmus+ programmet gældende for perioden 2022-2027.

Hermed kan FRISKOLERNE søge tilskud på vegne af en gruppe friskoler, og på den måde lette ansøgningsdelen for den enkelte skole.

Læs mere her eller kontakt Jakob Ringgaard, konsulent i Friskolernes Hus.

Konference i Berlin

International konference om håb, mening og tro på fremtiden - Berlin 2024

Erasmus+ for friskoler

Gratis europæiske kurser i interkulturelle kompetencer og bæredygtighed