En kursusleder på alle FRISKOLERNEs kurser

Kursusleder er det praktiske bindeled mellem medlemmer, deltagere, kursussted og forening

Alle kurser udbudt af FRISKOLERNE har en lønnet kursusleder, som har ansvaret for den praktiske ledelse af kurset.

Kursuslederen er bindeleddet mellem kursusdeltagere, kursussted og forening, og skal være med til at sikre en god oplevelse og et succesfuldt kursus.

Oftest vil kursuslederen være en, der har været med til at planlægge kurset, eller som i forvejen deltager på kurset. På de administrative kurser er det hovedsageligt konsulenterne fra Friskolernes Hus, der er kursusledere.

Som kursusleder er din opgave at forestå den praktiske ledelse af kurset, fx:

• modtage undervisere/foredragsholdere, når de ankommer
  • byde velkommen til deltagere og undervisere/foredragsholdere
  • præsentere dagens program og lede en evt. morgensang
  • sørge for gruppeinddeling hvis nødvendigt
  • krydse deltagere af på en deltagerliste, og returnere evalueringsskemaer til Friskolernes Hus
  • være kontaktperson til kursusstedet under kurset (ved evt. praktiske problemer)

Kursuslederhonorar
Som kursusleder kompenseres du for dit arbejde (pr. hele kursusdag/min. 5 timer á 45 minutter): 1.315.42 kr. (inkl. feriegodtgørelse). Vi dækker også din transport til og fra kurset.
Derudover deltager du på samme økonomiske vilkår som de øvrige kursister.

Friskolernes Hus udbyder årligt 40-50 kurser og arrangementer på initiativ fra både medlemsskoler, bestyrelse og sekretariatets konsulenter.

Har I på jeres skole idéer til et kursus, så kan I lave jeres eget kursus og få økonomiske støtte til det; læs mere her.

Kontakt os

Ring til Friskolernes Hus