Åben Skole 2015

Husk at sætte kryds i skolens kalender den 5. november allerede nu.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
25.06.15

Hvert år - første torsdag i november - holder den danske grundskole Åben Skole. Næste gang bliver den 5. november 2015. Hele grundskolen er inviteret til at deltage i denne åbent-hus-dag, som har til hensigt at styrke den samlede danske grundskole.

Alle med interesse for skolen er inviteret
Ikke to skoler er ens. Heller ikke to elever, to forældre, lærere eller klasser er ens. Derfor giver det god mening at blive klogere på den danske grundskole.

Landets folkeskoler og frie grundskoler har brug for opmærksomhed, og det er dét Åben Skole handler om. Skolerne spiller ofte en lokalkulturel rolle. Derfor er Åben Skole ikke kun for familier med skolesøgende børn.

Alle med interesse for skolen er inviterede: naboer, lokalbefolkning, bedsteforældre, tidligere elever og almindeligt nysgerrige bydes velkommen til at få et tydeligere billede af, hvad skolen står for og tilbyder.

Yderligere information
Dansk Friskoleforening samarbejder med forældreorganisationen Skole & Forældre samt en række pilotkommuner om Åben Skole-initiativet.

Se mere på <link http: www.aabenskole.dk>www.aabenskole.dk.

Følg også med på www.facebook.com/aabenskole

Skoler kan tilmelde sig Åben Skole på: <link>tilmelding@aabenskole.dk

Fra 1. september vil der være gratis kampagnemateriale til download på <link http: www.aabenskole.dk kampagnemateriale>www.aabenskole.dk/kampagnemateriale

Kontakt: Maren Skotte - <link>maren@friskoler.dk eller Maria Boesen <link>maria@friskoler.dk