Frirummet har verdenspremiere

En helt ny debatform skydes i gang.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Presse & politik
02.09.16

Slut med at lede efter vindere og tabere i den måde vi debatterer på! FRIRUMMET er et nyt initiativ af Dansk Friskoleforening, Efterskolerne og Højskolerne, som skal sætte fokus på en ny måde at debattere på. <link https: www.trygfonden.dk>TrygFonden har doneret 3,9 mio. kr. til projektet som et led i deres mål om, at flere kan indgå i positive sociale fællesskaber. Debatformen har fokus på, at alle i debatten skal blive klogere og mere nuancerede gennem debatten. Der er plads til dilemmaer og til at blive klogere.

Mandag den 5. september afholdes den første af en lang række af frirumsdebatter. Det sker på Tølløse Slot Efterskole kl. 19.00. Debattens tema er: "Er det nødvendigt, at Danmark deltager i krig?". De medvirkende politikere vil på anderledes vis blive konfronteret på deres holdninger, og borgerne får lejlighed til at hjælpe ordstyreren med at stille relevante spørgsmål.

Debattører:

Zenia Stampe (RV)
Jacob Jensen (V)
Marie Krarup (DF)
Nikolaj Villumsen (EL).

Alle borgere er meget velkomne til at deltage i debatten.