Hvordan forholder du dig til underretningspligten?

Anonym spørgeskemaundersøgelse skal give ny viden.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
20.11.13

Ankestyrelsen lancerer primo december 2013 en kampagne om underretninger, der har som mål at få flere rettidige og kvalificerede underretninger.

Det vigtige ved denne kampagne er, at den har fokus på de gode historier - hvor en underretning har ført til, at et barn eller en familie fik den nødvendige hjælp.

Kampagne skal afdramatisere underretninger
Kampagnens målgrupper er primært fagfolk, men også »andre voksne«. Kampagnen vil i talesætte den tvivl, der opstår, når man som fagperson er bekymret for et barns trivsel.

Hensigten med kampagnen er at afdramatisere underretningen, da langt de fleste underretninger hjælper børn og unge til et bedre liv i hjemmet.

Som optakt til kampagnen beder Ankestyrelsen lærere, skoleledere, pædagoger m.v. om at deltage i en spørgeskemaundersøgelse, hvor svarmaterialet skal bruges i det videre arbejde.
Det tager cirka 3- 5 minutter at gennemføre undersøgelsen, og man er anonym.

<link https: survey.enalyzer.com external-link-new-window external link in new>Spørgeskema om underretning