Indvielse af Friskolernes Hus

Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
30.01.14

Friskolernes Kontor bliver til Friskolernes Hus
Dansk Friskoleforening ønsker at samle kræfterne i foreningen, og derfor etableres nu Friskolernes Hus, som skal rumme arbejdspladser til alle lønnede medarbejdere i foreningen og desuden være rammen om dagskurser, udvalgsmøder m.v.

Fra Fåborg til Båring
I løbet af januar måned flytter det skolepolitiske kontor i Fåborg til nyindrettede lokaler i Båring. Foreningen har gennem en længere periode været på udkig efter de rigtige rammer og den rigtige placering.

»I Båring har vi fundet nogle rammer, som ligger centralt i landet - 2 km. fra motorvejen og 7 minutter fra Lillebæltsbroen. Vi har 56% af vores medlemsskoler placeret i Jylland, 16% på Fyn og 28% på Sjælland. Med vores nye centrale placering af kontoret får vi mulighed for at skabe en vekselvirkning mellem konsulentbesøg ude på skolerne og skolebesøg på kontoret. I det nye Friskolernes Hus har vi fundet et sted, som både kan fungere som et rigtig godt arbejdssted for kontorets medarbejdere og også kan huse mødeaktiviteter, som vi hidtil har måtte holde andre steder. Det ser vi meget frem til« siger sekretariatsleder Søren Stein Brinck.

Friskolernes Hus får til huse på Kalundgaard, som er en fire-længet gård med udsigt til marker og tæt på Båring Vig. Gården rummer også andre virksomheder.

Reception den 30. januar
Dansk Friskoleforening holder en uformel reception for medlemmer og samarbejdspartnere torsdag den 30. januar fra 13.00 til 16.00 i de nye lokaler i Friskolernes Hus, Middelfartvej 77 i Båring, 5466 Asperup.

Receptionen indledes med et par fællessange og en velkomst ved sekretariatsleder Søren Stein Brinck. Undervejs vil der være lidt at spise og drikke.

<link fileadmin user_upload billeder friskolernes_kontor reception14_2.pdf download file>Indbydelse til reception i Friskolernes Hus (pdf)