Nyt undervisningsmateriale fra Vores Europa

I samarbejde med Europabevægelsen har Elena Askløf og Peter Laugesen udarbejdet undervisningsmateriale i form af en e-bog med 8 interviewbaserede reportager, hjemmeside, arbejdsspørgsmål mv.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Pædagogik & skoleliv
04.01.18

I fem år har Elena Askløf og Peter Laugesen rejst i Europa og lavet foredrag om europæiske problemstillinger til stor gavn for unge i Danmark.

Mange skoler benytter Elena og Peter hvert år, ligesom de kunne opleves på Frie Skolers Fællesmøde i november 2017.

I år har de i samarbejde med Europabevægelsen arbejdet på at skræddersy deres rejsefortællinger fra Europa til et undervisningsmateriale. Materialet er lige til at pakke ud og bruge for lærere, der ønsker at undervise i Europas udfordringer, institutioner og historie.

Materialet består af en e-bog med 8 interviewbaserede reportager og en hjemmeside, hvor der findes lærervejledning, arbejdsspørgsmål, videoer og billeder. Hver reportage stiller skarpt på en europæisk problemstilling – eksempelvis flygtningekrisen, Brexit, økonomisk krise i Sydeuropa eller højrenationalistiske ungdomsbevægelser.

<link https: voreseuropa.dk undervisningsbog external-link-new-window internal-link>Læs mere her