Undskyld

Landsdækkende kampagne den 7. november for De Frie Grundskoler.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Kontor
06.11.12

Den 7. november 2012 starter en landsdækkende kampagne for alle de frie grundskoler. Budskabet går på, at vi er en del af en danske grundskole. Vi er med i fællesskabet og ønsker (fortsat) at bidrage til dette.

For første gang en alle de frie grundskoleforneinger gået sammen om en kampagne, der sætter fokus på skoleformen. Foruden Dansk Friskoleforening er det Danmarks Privatskoleforening, Lilleskolerne, De Kristne Friskole, Tyske mindretalsskoler og Private gymnasier.

Landsdækkende og lokale annoncer
Den landsdækkende kampagne bliver fulgt op af lokale annoncer. Dels har samtlige 530 frie grundskoler modtaget plakater og dels muligheden for at indrykke annoncer i lokale medier.

»Vi er havnet i en »dem og os«-retorik mellem folkeskolerne og de frie grundskoler. Det mener vi egentlig ikke er særligt gavnligt. Det er heller ikke i overensstemmelse med virkeligheden. De frie grundskoler ser sig som en vigtig brik i grundskolebilledet, og vi insisterer på at byde ind i fællesskabet« siger landsformand i Dansk Friskoleforening Ebbe Lilliendal.

Yderligere oplysninger om kampagnen og al materiale til de landsdækkende annoncer, lokale annoncer m.v. kan fåes ved at kontakte Maren Skotte på Friskolernes Kontor på 20498503 eller <link mail window for sending>maren@friskoler.dk

Følg også med på <link http: www.facebook.com external-link-new-window external link in new>www.facebook.com/defriegrundskoler