Vil du være med til at afprøve pædagogiske indsatser for børn fra socialt udsatte familier?

Dansk Friskoleforening er, som organisation, medlem af DLO (Daginstitutionernes Lands Organisation). I den sammenhæng har vi fået mulighed for at sende dette tilbud videre til medlemsskoler med dagtilbud.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
18.04.18

Systematisering af hverdagsindsatser
DLO inviterer interesserede med til et muligt forsøg, hvor hensigten er – med udgangspunkt i overskriften - at afprøve idéer, som mange måske allerede går rundt med i deres tanker. Dernæst er det hensigten, at hverdagsindsatser, der gavner socialt udsatte børn, skal systematiseres.

DLO skriver i invitationen: ”Vi ved, at der hos dygtige og engagerede pædagoger i vores medlemsinstitutioner findes indsigt og idéer til pædagogiske tiltag, der kan bruges til at hjælpe børn fra socialt udsatte familier. Men fordi alle er pressede for normeringer og opgaver, er den ’tavse viden’ ikke altid afprøvet systematisk eller overhovedet kommet videre end et par løse tanker. Derfor vil DLO gerne prøve idéerne af, forudsat at det lykkes at skabe det nødvendige samarbejde og få fondsmidler til idéen.”

Hjælp fra DLO til organisering af indsatsen
Som afslutning i invitationen fra DLO lyder det: ”Lad os vide, om du har idéer til at hjælpe socialt udsatte, så taler vi videre om, hvordan de kan bruges i det mulige projekt. Deltagelse kræver ikke mange ressourcer, da DLO hjælper med at formulere og organisere indsatsen.”

Hvis ovennævnte har interesse, kontakt da DLO, der kan fortælle mere om muligheden. Yderligere information kan også fås ved henvendelse til Friskolernes Hus ved konsulent Ole Carl Pedersen: <link>ole-c@friskoler.dk